論文

基本情報

氏名 矢田 浩紀
氏名(カナ) ヤダ ヒロノリ
氏名(英語) YADA Hironori

タイトル

多職種連携教育の教育効果測定と 評価尺度に関する現状 -学部学生向け多職種連携学習評価尺度開発の背景-

単著・共著の区分

共著

誌名

北海道医療大学人間基礎科学論集

48

 

ページ

14-22

発行年月

202211

著者

安部 博史, 矢田 浩紀, 山本 武志

査読の有無

[査読有り]

記述言語

日本語

概要

Interprofessional working (IPW) has been recognized to be inevitable component in health systems. For effective IPW, interprofessional education (IPE) in higher educations is needed for students to achieve IPW competency. However, its contents, education strategies and evaluation tools have not been fully established yet in Japan. In this paper, we focused how IPE should be evaluated in the medical university and proposed newly developed evaluation scale, the Undergraduate Version of the Interprofessional Learning Scale (UIPLS).